KANAL TEDAVİSİ

Kanal Tedavisi Nedir ?

Çürük veya travma gibi nedenlerle dişin iç kısmında bulunan sinirinin (pulpa) iyileşemeyecek düzeyde zarar gördüğü ya da öldüğü durumlarda uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Dişin içindeki sinirlerin alınması,diş köklerinin içindeki kanalların şekillendirilip mikroorganizmalardan arındırılması ve daha sonrasında genişletilmiş kanalların doldurulması işlemidir.Daha sonra dişin üst kısmına madde kaybına göre hekiminizin uygun gördüğü dolgu,porselen kron inlay gibi restorasyonlar yapılır ve dişin estetik ve fonksiyonel olarak devamlılığı sağlanır.

Kanal Tedavisi Neden Yapılır ?

Çürük ya da travma nediyle kaybedilebilecek ağrılı iltihablı kötü durumdaki dişlerin, mikroplu tüm kısımlarının temizlenerek, uzun süre daha ağızda kalmasını sağlamak, diş kayıpları dolayısıla oluşabilecek hem maddi hemde manevi açıdan sizleri zorlayacak daha ileri tedavilerin önüne geçmek içinyapılır.

Ağızda kanal tedavisi yapılarak kalan diş, o bölgede ölü ama en azından kendi dişiniz olarak çiğnemeye yardım etmeye devam edecek, bu şekilde yine o bölgedeki kemiğin aktif halde kalmasıyla beraber çene kemiklerindeki erimeyi de önleyecektir.

Ne Zaman Kanal Tedavisi Yapılmalı ?
  • Dişe Veya Çeneye Gelen Darbe İçin
  • Derin Çürük Nedeniyle Meydana Gelen Fiziksel İrritasyon İçin